23 Haziran 2013 Pazar

Enteresan

Malumunuz bir sınav maratonunu geride bırakmış durumdayım.Sınav salonları da bir tuhaf abi,anlatmadan geçemicem:

Özellikle Lys-2 de tuhafıma giden şeylerle karşılaştım.Salona girdim abi,sınava daha 45 dakika var.Oturdum ve insancıkları seyretmeye koyuldum.

Abi salona saçları dökülmüş 30-35 yaşlarında bir "amca" girdi.Ben önce onu hizmetli falan zannettim ne biliyim öyle bir tip sınava girer miydi yani.Bir baktım sınava giriş belgesini salon görevlisine uzatıyor.İki saniye sonra da arkama oturuyor.

Vay anasını ne iş derken saçlarını 2 yıldır kestirmemiş bi çocuk girdi,böyle 1.80 boylarında,gözlerinden zeka fışkıran bişiydi.Saçlarıyla beraber 1.90 civarına erişirdi heralde,sağıma oturdu.Adam bonus reklamlarından çıkmış gibiydi,uzun süre ona bakıp durdum.

Daha sonraları gerçek bir "amca" girdi salona,saçları beyazlamış,babam yaşlarındaydı.Üstüne "Boston Celtics" yeşili bir yakalı T-Shirt giymişti.Ayakkabılar sütlü kahve gibiydi hoştu yani.Bonus kafalı arkadaşla göz göze geldik,o da hayret etmişti.

Biraz daha sonra iki solumdaki sıraya bir adam daha oturdu.40 yaşlarında vardı.Dikkat çekecek bir tip değildi,kendisini tam hatırlayamıyorum.O amcadan sonra 25 yaşlarında bir abimiz salona teşrif etti.Ama ne teşrif abi.Sanki plaja gelmiş.Mayo şort giymişti altına,üstünde kırmızı bir T-Shirt vardı.Ayaklara da parmak arası çekilmişti.Bombaydı yani.

En bombasını en sona sakladım.

Bir arkadaş girdi abi en son.Ben böyle bir canlı organizma görmemiştim.Recep İvedik sakalı vardı adamda,saçını sumo güreşçileri gibi topuz yapmıştı.Böyle 120 kilo falan olmalıydı.Salona bir girişi var.Sanki güreş maçına çıkıyor.Yüzü kıpkırmızı,kaşlar çatık.Tam bir sumocu canım. " Verin lan kağıtları,hepsini ezeceğim!" der gibi bir ifade.Adam oturdu abi yerine,işte "Emeğiniz Emanetimiz." yazan kalemleri falan çıkardı.Sora silgiyi aldı eline,tüm hırsını silgiyi duvara sürte sürte çıkardı.İlahi...

Tüm bu hikaye bölümünü geçecek olursak...

Üniversite'ye girmek,18 yaş grubu için zorlaşıyor.Çünkü işin içinde ilk sene kazanamayan var,iki sene kazanamayan var,hatta üç sene kazanamayan bile çıkıyor.Bir de her sene zevkine giren dershane hocaları falan var,yok efendim bölüm kazanıp yine zevk olsun diye giren var,ben ellilik adam da gördüm girenler arasında bir de buna bölümünden rahatsız olup yeniden girenleri de ekleyin.

Her yıl aday sayısı çığ gibi büyüyor abi,bunun önüne geçilmezse insanlar ne ideallerine ulaşır ne de bir şey olur.Tamam sınav sistemi de yerinde dursun ama yarışacaksa 18 yaş grupları yarışsın,40 yaş ve üzerine ihtiyacımız yok bu yarışta.

Laf anlat,anlatabilirsen...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder